Dnes je 29. 09. 2024
svátek má Michal

Výluka tentokrát bez přesedání

Součástí snad nejrozsáhlejší rekonstrukce železničního uzlu Česká Lípa od doby jeho vzniku není jen výstavba nového hlavního nádraží, ale také modernizace všech navazujících tratí. Prochází jí i úsek trati 080 mezi českolipským hlavním nádražím a Srním, a z toho důvodu je teď mimo provoz.

Obvykle se výluka řeší náhradní autobusovou dopravou, ale tentokrát to České dráhy zkusily jinak, a nutno uznat, že šikovně. V každém případě komfortněji pro cestující, kteří tak nemusejí přesedat z vlaku na autobus a pak zase zpátky na vlak. Využily toho, že od konce osmdesátých let existuje přeložka trati od Liberce mezi stanicemi Dobranov a Česká Lípa hlavní nádraží, na níž ve výhybně Žizníkov navazuje spojka do Srní. Mezi výhybnou, Českou Lípou a Srním tím vznikl trojúhelník tratí.

Žizníkovská výhybna tak v těchto týdnech zažívá neobvyklý ruch, vždyť se tu teď vlastně sbíhají dvě docela frekventované trati a některé vlaky tu dokonce šíbují sem a tam jako v běžné stanici. Ale rušno je někdy i mezi cestujícími, pokud o téhle přechodné dopravní zvláštnosti nevědí. Tu a tam se někdo lekne, že snad nastoupil do nesprávného vlaku, než zjistí, jak se věci doopravdy mají. A náhodného svědka zas může překvapit, když uvidí rychlík mířící z České Lípy do Kolína přijíždět k Srní ve směru od Liberce. 

Miroslav Hudec
člen dopravního výboru krajského zastupitelstva

alt
alt
alt
alt
alt